Opleiding

Muziek maken is leuk, ontspannend, bevorderd de schoolprestaties, stimuleert de intelligentie,  verminderd concentratieproblemen en is voor jong en oud! Dit zijn enkele redenen om een instrument te gaan spelen! Via de muziekvereniging kunt u of uw kind een opleiding volgen voor een blaasinstrument of voor het slagwerk. Tevens bieden wij voor diegene die in het verleden een instrument hebben bespeeld maar de routine kwijt zijn een opfriscursus aan.

Voordelen van muziekles via de muziekvereniging:

• Voorafgaand kennis maken met diverse instrumenten;
  • U hoeft zelf geen instrument en lessenaar aan te schaffen. U ontvangt beide in bruikleen;
  • Reparatiekosten zijn voor rekening van de vereniging (mits er op juiste wijze met het instrument wordt omgegaan);
  • Muzieklessen zijn tegen een gereduceerd tarief;
  • Muzieklessen zijn zoveel mogelijk op locatie;
  • Gegarandeerd les van een bevoegd docent;
  • Tijdens de opleiding wordt de mogelijkheid geboden om laagdrempelige stukken met het korps mee te spelen. Ervaar hoe het is om in een gezelschap te spelen!

Proeflessen muziekinstrument

De muziekvereniging organiseert in samenwerking met St. Jozefschool Holthees – Smakt en docenten van steunpunt HaFa muziekonderwijs in Venray een wervingsproject. Op de basisschool wordt er een introductieles georganiseerd voor de leerlingen van groep 4 tot en met 8 waarbij zij kennis maken met instrumenten die er bij de muziekvereniging gespeeld worden. Muziekdocenten geven uitleg over de instrumenten en de leerlingen mogen vervolgens ook de instrumenten uitproberen!

Voor de geĂ¯nteresseerden leerlingen is er de mogelijkheid om 5 proeflessen te volgen op een instrument naar keuze. Na deze proeflessen kan een leerling besluiten wel of geen les te nemen.

Aanmelden opleiding

1. U vult het aanmeldformulier in dat uw kind op de basisschool heeft ontvangen. Aanmelden kan vanaf groep 4. Wilt u zelf een opleiding of opfriscursus gaan volgen neem dan contact op met: Guus Hulsken, E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
  2. Wij zorgen dat de aanmelding bij de betreffende muziekdocent terecht komt.
  3. U ontvangt een rekening van het lesgeld.
  4. De muziekdocent die u(w) (kind) les zal gaan geven zal contact met u opnemen om af te spreken op welke dag en tijd de les zal gaan plaatsvinden.
  5. U(w) (kind) ontvangt (indien nodig) het gekozen instrument en een lessenaar bij de eerste les.
  6. Tijdens de eerste les zal de docent vermelden welke lesboeken er nodig zijn. De kosten hiervan zijn niet bij het lesgeld inbegrepen.
  7. U(w) (kind) kan beginnen met het (opnieuw) leren spelen van een instrument!