Dirigent Bart Klerken, Baarlo

13332718 520757461446446 4847530954457419374 n

Sinds januari 2018 staat de muziekvereniging O.L.V.G.     Holthees-Smakt onder leiding van Bart Klerken.

Hij heeft zijn opleiding gevolgd bij dhr. Dominique Schreurs bij Kreato Hogeschool voor Muziek in Thorn. Eerst MBO, later HBO Hafa-directie. Vanaf 1996 dirigeert hij reeds verschillende jeugd- en volwassenorkesten, waarbij het 'bouwen' aan een vereniging voor hem voorop staat. Deelname aan festivals en concoursen en het organiseren van themaconcerten met plaatselijke (amateur)artiesten, zijn jaarlijks terugkerende muzikale uitdagingen waarbij zowel op muzikaal als op creatief vlak uitdagingen worden aangegaan.

Naast dirigent heeft hij een brede basis op andere vakgebieden. In 1995 afgestudeerd aan de Landbouwuniversiteit Wageningen in de richting Landbouwtechniek, 10 jaar werkzaam geweest in het bedrijfsleven, in 2006 de Fontys Pabo Eindhoven afgerond en sindsdien ook werkzaam als groepsleerkracht in het basisonderwijs. Dit laatste maakt de stap naar de plaatselijke basisschool in de diverse gemeenschappen waarin hij werkzaam is als dirigent ook klein om zo een structurele bijdrage te leveren aan de werving van nieuwe leden.

Momenteel is Bart Klerken naast groepsleerkracht actief als dirigent van Harmonie Zieuwent-Mariënvelde (eigen AMV-opleiding MuziekExpress, Beginnersensemble Start Up, leerlingenorkest Get Ready en het groot harmonieorkest), Fanfare Sint Paulus in Maria Hoop en Muziekvereniging O.L.V.G. Holthees-Smakt.